nuwara Eliya - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Melany Jansen - WaarBenJij.nu nuwara Eliya - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Melany Jansen - WaarBenJij.nu

nuwara Eliya

Blijf op de hoogte en volg Melany

21 Juli 2015 | Sri Lanka, Ella

Vandaag kon ik heerlijk uitslapen! We zouden pas om 9.30 uur vertrekken. Toch werd ik wakker van mijn wekker. Het was nogal laat geworden. Ik leerde 2 Israëliërs kennen. Ik moet zeggen dat mijn Engels aardig op de proef gesteld wordt. Een hele gezellige avond gehad en op Facebook vrienden geworden om elkaar misschien later in sri lanka weer op te zoeken. En wie weet in Israël of in Nederland.

In de ochtend een heerlijk ontbijtje gehad en daarna vertrokken naar nuwara Eliya. De weg er naar toe is vreselijk. Berg op, berg af, een slinger naar links en een slinger naar rechts. Maar het uitzicht was prachtig en super mooie watervallen tussen de theeplantages door.

Aangekomen in het hotel gaf de chauffeur aan dat alma tours tot vandaag had betaald en dat de taxi terug moest naar Colombo. Na een aantal belletjes was het toch oke en konden we toch over 2 dagen in arugam bay zijn. Ik was er niet gerust bij en de chauffeur wilde ineens alles van me weten. Hoe veel ik overal voor betaalde, wat ik in Nederland verdiende enz. Als ik er geen antwoord op gaf werd hij een soort van chagrijnig en wat agressief. Ik ben er klaar mee.

Ik sprak de eigenaar van het guest house. Hij was super aardig en erg oprecht. Hij zei tegen me dat ik voorzichtig moest zijn en hem niet tegen moet spreken of iets. Dit baarde me meer zorgen en ik was er nu van overtuigd dat ik deze chauffeur moest dumpen.

Ik besloot om me om te kleden, want het is hier erg koud. Ik ben blij dat ik een spijkerbroek en een warm vest bij me heb.
Er kwam even een enorme regenbui naar beneden zetten, maar dat was al weer snel voorbij. Ik ben op aanraden van de eigenaar van het guesthouse naar het meer gelopen. Het was prachtig om te zien dat in een tijd van ongeveer 5-10 minuten de enorme mist weg kan trekken. Ik heb een heerlijke wandeling gemaakt en ook hier is de bevolking erg aardig. Oke, je hebt hier ook wat hangjeugd die je na roepen: 'hey beauty, look good, hey lonely', maar met negeren kom je hier een eind!

In Negombo hebben we een elephant card gekocht. Dit is nieuw sinds een paar weken en zou zorgen voor kortingen in sri lanka. Dit is opgericht door een Engelse man: Gary. Hij was erg aardig en heeft me geholpen om deze trip samen te stellen samen met alma tours. Ik had zijn contact gegevens en stuurde hem een mail. Hij vroeg of ik langs zijn hotel kon komen wat een paar meter verder op zat. Ik ben daar heen gegaan en we raakten samen met een man (oorspronkelijk uit sri lanka, maar het jaren in Australië gewoond) aan de praat. Ik vertelde mijn slechte ervaringen en zij waren er zeker van dat ik het liefst vandaag nog van die man af moest. Hij heeft me aardig wat keren belazerd, dus genoeg en weg er mee!

Ik ging met de twee mannen een pizza eten. Zij trakteerde mij op een pizza en een drankje. Hierna zijn ze meegegaan naar het guest house en hielpen ze me met van de chauffeur af komen. Het was erg moeilijk om uit te leggen en hij werd hoe langer hoe bozer en agressiever. Ik ben zo blij met deze twee helden! Zij zijn echt de helden van deze vakantie. Uiteindelijk hebben zij hem nog wat benzine geld gegeven om van hem af te komen. Het werd me op dat moment even te veel en ik was blij dat ik van die chauffeur af zou zijn. Toch vertrouwde ik het nog niet. Gary ook niet en hij regelde een ander hotel voor me. Een upgrade van een guest house naar een 3 sterren hotel. Het was een super hotel en ze hebben me allemaal enorm geholpen, waar ik ze enorm dankbaar voor ben.

In de avond heb ik een heerlijke douche gehad en heerlijk geslapen, ondanks dat ik een paar keer wakker ben geworden door de kou.

  • 27 Juli 2015 - 15:54

    Christa:

    Vervelend zeg die taxichauffeur.
    Fantastisch dat er zulke lieve en behulpzame je hebben geholpen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Ella

Sri lanka

Voor het eerst backpacken in sri lanka!

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2015

colombo

02 Augustus 2015

galle

31 Juli 2015

mirissa

29 Juli 2015

arugam bay

22 Juli 2015

met de trein van nuwara Eliya naar Ella
Melany

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 4483

Voorgaande reizen:

12 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

13 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Sri lanka

Landen bezocht: