arugam bay - Reisverslag uit Madihe East, Sri Lanka van Melany Jansen - WaarBenJij.nu arugam bay - Reisverslag uit Madihe East, Sri Lanka van Melany Jansen - WaarBenJij.nu

arugam bay

Blijf op de hoogte en volg Melany

29 Juli 2015 | Sri Lanka, Madihe East

Ik ben nu een week in arugam bay geweest. Een plaatsje in sri lanka waar het voornamelijk draait om surfen. Surf je niet, dan gaat het hier om relaxen op het strand en feestjes.

De drukte begint al om half 6 als de surfers uitrukken met hun plank om de beste golven te pakken. Op dat tijdstip draai ik me nog een keertje om!

Het is bijna niet voor te stellen maar dit plaatsje bestaat uit een lange straat waarin een aantal winkeltjes zitten en veel restaurants en guest houses.

De eerste dagen verbleef ik aan het begin van de straat. Het was dan wel een behoorlijk stukje lopen richting 'main point' de plek waar iedereen hier surft. Tijdens het verblijf hier was er ook een soort competitie van het surfen. De hele ochtend was dit gedeelte van de zee bezet door 'redbull'.
In de middag dacht ik eens een plank te gaan huren en Maarten hielp me om golven te pakken op 'baby point'. Helaas ging dit niet zo gemakkelijk en kreeg een golf me behoorlijk te pakken. Ik kon niets meer waardoor ik me aan moest laten spoelen. Wat beurse plekken, een schaafwond op m'n knie en een afgebroken vin was het resultaat. Dit ging hem niet worden op deze manier.

Gelukkig zijn er hier vlakbij genoeg andere surfspotjes. De volgende dag zijn we verhuisd naar een ander verblijf dichter bij 'main point'. We huurden een plank en gingen naar een andere spot 'whiskey point'. Hier was het voor mij een stuk leuker. Zand ipv stenen in de zee en een stuk minder diep (voor mijn gevoel). Wel een groot nadeel was dat hier heel veel lesjes worden gegeven. Er lagen aan het eind van de middag 16 leerlingen in met 16 instructeurs en dan nog wat andere mensen. En dat allemaal voor één golf. Morgen gaan we gewoon ergens anders heen!

In de ochtend zette Maarten z'n wekker om vroeg wat golven te pakken op 'main point' en in de middag huurden we weer een plank. Dit keer vertrokken we naar 'elephant rock'. Na een behoorlijke klim over de rotsen met de planken en strand spullen kwamen we op een redelijk rustig plekje. Een paar mensen die in het water lagen, lage golven en eigenlijk was het om te leren perfect hier. Het ging steeds beter en ik heb zelfs gestaan op de plank! Helaas stond de go pro er toen nog niet op. Vanaf het moment dat de go pro er op zat heb ik alleen maar op m'n knieën gezeten en lukte het niet meer om te staan. Maar het was super leuk! Minder was daar dat als je uit het water ging dat je constant gezandstraald werd.

Na een week genieten op het strand werd het tijd om verder te gaan. Vandaag gaan we met de bus naar Matara in het zuiden van sri lanka. Voor 300 roepies (€2,-) per persoon zaten we 7 uur in de bus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Madihe East

Sri lanka

Voor het eerst backpacken in sri lanka!

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2015

colombo

02 Augustus 2015

galle

31 Juli 2015

mirissa

29 Juli 2015

arugam bay

22 Juli 2015

met de trein van nuwara Eliya naar Ella
Melany

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 4480

Voorgaande reizen:

12 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

13 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Sri lanka

Landen bezocht: