mirissa - Reisverslag uit Bandaramulla, Sri Lanka van Melany Jansen - WaarBenJij.nu mirissa - Reisverslag uit Bandaramulla, Sri Lanka van Melany Jansen - WaarBenJij.nu

mirissa

Blijf op de hoogte en volg Melany

31 Juli 2015 | Sri Lanka, Bandaramulla

De laatste week is ingegaan. Dan zit deze vakantie er al weer op. Het vakantiegevoel was af en toe ver te zoeken. Veel lopen, wandelen, zien en doen. Nu dus tijd voor een beetje vakantiegevoel. Dit gaan we hebben in Mirissa. Zon, zee, strand en heerlijk uitslapen. Vanaf onze kamer kijk je zo het strand op. Dit is pas echt genieten!

Gisteren hebben we heerlijk op het strand gelegen en een boekje gelezen. Vandaag was het weer tijd voor een beetje meer actie. De wekker ging om 6.00 uur. Om 6.30 uur werden we opgepikt voor een boottochtje whale watching!

Gelukkig ligt de haven vlak naast ons hotel, dus hoefden we niet ver met de tuktuk. In de haven aangekomen, moesten we meteen aan bord en onze zwemvesten aan doen. We vertrokken al vrij snel. Om 7.00 uur vertrok de boot uit de haven en kregen we meteen een heerlijk ontbijtje!

We werden gewaarschuwd dat er een dolfijnen spot was. We keken in het water en er zwommen aardig wat dolfijnen een stukje van de boot! Geweldig om te zien, maar we kwamen voor de walvissen! Die lieten ook niet lang op zich wachten. En of we ze gezien hebben! Wat een gigantisch grote dier is dat zeg! Heel bijzonder. Dan vertrekt hij weer onder water en is het wachten tot er weer eentje boven komt. Gelukkig hebben we hier een paar keer van mogen genieten! Wat leuk om dit meegemaakt te hebben!

Nu gaan we weer heerlijk niets doen en ook morgen staat er lekker niets op d'r planning! Overmorgen zullen we vertrekken richting galle. Ik ben benieuwd wat voor avontuur we hier gaan beleven!