galle - Reisverslag uit Pigeon Island, Nieuw Zeeland van Melany Jansen - WaarBenJij.nu galle - Reisverslag uit Pigeon Island, Nieuw Zeeland van Melany Jansen - WaarBenJij.nu

galle

Blijf op de hoogte en volg Melany

02 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Pigeon Island

Vandaag zijn we vanuit Mirissa vertrokken naar Galle. Dit wilden we met de bus doen, maar we hebben toch besloten om dit met de tuktuk te doen. Met 2 grote tassen en een surfplank is de bus niet echt een optie.

Gelukkig hadden we van te voren al een hotel geboekt. Het is hier erg druk! Heel veel toeristen waaronder heel veel Nederlanders. We kregen een welkomstdrankje en daarna hebben we de spullen op de kamer gezet. Vervolgens zijn we Galle ingelopen met de route uit de lonely planet. Deze route zou ongeveer 3,5-4 uur duren. Dit duurde het ook, maar wel inclusief lunch en uitgebreid relaxen op het strand! Het fort is niet zo heel groot, maar ik vond het wel erg indrukwekkend.

Na deze route zijn we nog ergens een drankje gaan doen. Ergens waar we alcohol konden krijgen, want dat is hier niet zo gemakkelijk als dat het lijkt.

Na het eten zaten we nog even in de lobby en toen werden we gevraagd om een spelletje mee te doen. Een spel uit India. Het was erg bijzonder om dit te leren en dit te spelen met lokale mensen.

Het is hier allemaal erg duur! We zijn blij dat we hier maar 2 nachten blijven!

Morgen willen we een bezoek brengen aan de dutch market. En overmorgen vertrekken we richting Colombo om de laatste nachten goed uit te rusten en uitgerust het vliegtuig in te gaan!