kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Melany Jansen - WaarBenJij.nu kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Melany Jansen - WaarBenJij.nu

kandy

Blijf op de hoogte en volg Melany

20 Juli 2015 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag wakker geworden in kandy en ik mag nog een hele dag in kandy vertoeven. Het is een drukke stad. Veel winkels, restaurants en hotels voor de backpackers die hier heel veel zijn! Het verbaast me hoe veel aanspraak ik heb en maak. De eigenaar van dit hostel is super aardig en weet me de beste plekjes in kandy te vertellen.

Vanochtend vroeg ben ik vertrokken richting de tempel van de tand. De bevolking gelooft dat hier een tand van boeddha wordt bewaard. Drie keer per dag is er een ceremonie waarbij er ongelooflijk harde muziek wordt gemaakt en de deuren naar 'de tand' open gaan. Deze deuren zijn 5 minuten open om offers te brengen en daarna sluiten de deuren weer. Ik kwam in de rij terecht waardoor ik kans had om achter deze deuren te kijken. Het was dringen geblazen en overal lopen mannen die er voor zorgen dat iedereen door loopt. Gelukkig stond ik achter een Nederlandse familie waardoor we konden delen wat er gebeurde. De vrouw achter me heeft me geen moment niet aangeraakt. Constant duwde ze me in de rug. Zo belangrijk is het voor deze mensen om hun offer hier te brengen. Het is werkelijk waar prachtig om te zien. Helaas mocht er geen foto gemaakt worden en daarbij heb je maar een halve seconde om te kijken!

Na deze mooie ervaring ben ik een stukje om het meer van kandy gelopen. Wat zorgt voor weer wat mooie plaatjes.

Na het uitzicht over het meer ben ik richting een enorm beeld van boeddha gelopen. Dit beeld stond niet in mijn boek over sri lanka, maar de hoteleigenaar raadde deze aan. Halverwege snapte ik waarom ik van de hoteleigenaar een tuk tuk moest nemen. Het was een enorme klim omhoog. Helemaal doorweekt kwam ik boven waar ik even op adem kon komen. Bovenop deze berg had je een prachtig uitzicht over kandy en heb ik het enorme beeld van dichtbij kunnen bekijken. Ineens praatte et een man door de luidsprekers en gingen de locals allemaal lopen. Ze liepen naar een plekje achteraf. Ik vroeg aan een jonge vrouw wat ze daar gingen doen en er bleek een ceremonie te zijn. Ik trok m'n brutale schoenen aan en vroeg of ik mocht kijken. En het mocht! Wat een bijzondere ervaring was ook dit weer! Een rij monniken waar één van hen het woord (of gebed) oprakelde en de rest van de locale bevolking dit nazongen. Het was super! Je ziet dat dit enorm veel betekend voor deze mensen hier. Na het gebed liepen alle mensen met eten langs de monniken en gaven zij eten aan hen. De monniken begonnen met eten en kregen zelfs nog een doggybag met eten. Toen deze ceremonie tot zijn einde liep ben ik gaan onderzoeken of dit een dagelijkse gang van zaken was. Niet dus! Het was vandaag een speciale dag, want een monnik was 20 jaar geworden. Zijn verjaardag werd gevierd. Wat een toeval dat ik dit mee heb mogen maken!

Naar beneden ging een stuk sneller en gemakkelijker. Ik kwam beneden en ben nog een stukje door de straten gelopen. Het is een drukke bedoeling hier. Je kunt zien dat het een echte stad is.

Ik ben terug gelopen naar het hotel, want de voetjes zijn op en ik ben aardig moe. Bij het hotel heb ik rustig nog even kunnen zitten en alvast een hotel geboekt voor morgen! Ik ben benieuwd wat morgen me weer gaat brengen!

  • 27 Juli 2015 - 15:49

    Christa:

    Geweldig wat een lef.....je ziet het een brutaal mens heeft de halve wereld...leuke ervaringen zo met de ceremonies. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri lanka

Voor het eerst backpacken in sri lanka!

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2015

colombo

02 Augustus 2015

galle

31 Juli 2015

mirissa

29 Juli 2015

arugam bay

22 Juli 2015

met de trein van nuwara Eliya naar Ella
Melany

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 4498

Voorgaande reizen:

12 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

13 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Sri lanka

Landen bezocht: